Continurooster: overblijven tijdens de middagpauze

Op vraag van een overgrote meerderheid van de ouders zijn we in augustus 2017 begonnen met een continurooster.

Wat houdt een continurooster op de Cornelis Jetses in?

1. De kinderen lunchen, van 12.00 u. tot 12.15 u. , samen met de leerkracht in de klas. Daarna spelen ze een half uur buiten op de speelplaats.
  2. Ouders geven hun kinderen eten en drinken mee voor tijdens de lunchpauze (zo gezond mogelijk!).  Uiteraard kunnen waterflesjes op school steeds bijgevuld worden.
  3. De lessen beginnen weer om 12.45 u.
  4. Het is een wettelijke verplichting dat alle leerkrachten 's middags een half uur pauze hebben. Omdat onze school relatief klein is, moeten we dan ook een beroep doen op "overblijfouders" om ons en de kinderen te helpen tijdens de middagpauze.
  5. Om de vergoeding van de overblijfouders te kunnen betalen, wordt er een overblijfvergoeding gevraagd van 40 euro per kind per schooljaar; dit komt neer op net iets meer dan 1 euro per week.